در اواخر جنگ جهانی دوم ارتش سرخ  ماهانه 1300 تولید می کرد. این تانک سبک بود و تعداد قطعات کمی داشت. اشکالاتی در طراحی داشت که باعث خرابی در مسافتهای طولانی می شد. با این وجود مهندسان روسی تصمیم گرفتند اشکالات را برطرف نکنند چون خط تولید را تغییر میداد و از سرعت تولید کم میشد. در عوض به همراه تانک قطعات یدک قرار می دادند. از آنجا که طراحی ساده ای داشت افراد با مهارت کم می توانستند در میدان جنگ تعمیرات را انجام دهند.

در سمت دیگر تانکهای Panther و Tiger آلمان از با کیفیت ترین ابزار نبرد بود. صدها کیلومتر بدون مشکل فنی حرکت می کرد و توپخانه سنگین آن می توانست انواع موانع را نابود کند. اما تولید این تانکها سخت بود. هر ماه کمتر از 200 تانک تولید میشد. در زمانی که آلمان با مشکل مواد خام مواجه شد تعمیر تانکهای قبلی هم ممکن نبود چون از نظر فنی پیچیده بود و نیاز به متخصص و زمان زیادی بود تا تانک دوباره به میدان برگردد. در نتیجه بسیاری از آنها با کوچکترین مشکل فنی در میدان جنگ رها میشد.

در مهندسی اصل KISS یا Keep it simple, Stupid می گوید بهتر است همه چیز را آنقدر ساده طراحی کنید تا احمق ها هم بتوانند از آن استفاده کنند.

بسیاری از طراحان استراتژیهای مالی دنبال پیچیدگی هستند.در صورت تغییر بازار (یک فرآیند طبیعی و سریع هست)پیدا کردن علت و ریشه مشکل در استراتژیهای پیچیده کاری بسیار مشکل و پر خطا است.مسئله ما فقط خلق یک استراتژی نیست،بلکه باید در زمان تغییر هم برای آن برنامه داشته باشیم.به عبارتی نبوغ در سادگی است نه در پیچیدگی

در این قسمت جستجو نمایید